Een meldpunt voor onveilige situaties en andere vragen

07 Oktober 2024

Anne Resseler: 'We richten een meldpunt in voor inwoners waar ze terecht kunnen voor dagelijkse bekommernissen, zodat ze snel geholpen worden'

In een tijdperk van snelle digitale ontwikkelingen blijft menselijke connectie van groot belang. Groen Duffel is vastbesloten om zowel de digitale als de persoonlijke communicatie in onze gemeente te verbeteren. We zetten in op het versterken van onze digitale infrastructuur, maar geloven ook in het belang van persoonlijke interactie en toegankelijkheid. 

  • Meldpunt voor dagelijkse bekommernissen
    We richten een meldpunt in voor inwoners om bezorgdheden zoals zwerfvuil en onveilige situaties snel aan te pakken.
  • Welkomstbrochure voor nieuwe inwoners
    We introduceren een welkomstbrochure voor nieuwe Duffelaars. Deze brochure biedt praktische informatie over het vinden van een huisarts, tandarts, kinderopvang, verenigingen, scholen, vrije tijd en sportmogelijkheden in onze gemeente.
  • Ondersteuning voor digitale loketten en persoonlijke service
    We blijven de uitbouw van digitale loketten en informatievoorziening ondersteunen, maar benadrukken ook het belang van 'levende' loketten met persoonlijk contact. Het menselijke aspect blijft een kernwaarde in onze dienstverlening.
  • Computervaardigheden en sociale media
    We zetten in op het aanleren van computervaardigheden en het verantwoord omgaan met sociale media, met een focus op ouderen. We geven de voorkeur aan interactieve workshops door en voor ouderen boven droge informatiesessies.
  • Intergemeentelijke samenwerking ‘Samen digitaal’
    De samenwerking binnen het project ‘Samen digitaal’ blijft een belangrijk initiatief om digitale vaardigheden en toegang tot informatie te bevorderen. Kinderen hebben bijvoorbeeld een computer nodig voor schoolwerk, volwassenen om te solliciteren. We blijven dit en soortgelijke initiatieven actief ondersteunen.
  • Papieren communicatie via het gemeentelijk Contactblad
    Ondanks de digitalisering blijven we inzetten op papieren communicatie. Het gemeentelijk Contactblad blijft een essentiële schakel in het informeren van onze inwoners.
  • Vernieuwing van de gemeentelijke website
    We vernieuwen de gemeentelijke website om deze performanter te maken en gebruiksvriendelijker te maken. De huidige website, die al 9 jaar oud is, wordt gemoderniseerd zodat inwoners gemakkelijker toegang krijgen tot de verschillende diensten en informatie.